A na co mi bude limita???

22. února 2012 v 5:41 | Metztli |  Myší maš
Na nic. Samozřejmě. Teda pokud náhodou nemám v plánu učit, popřípadě se stát matematickýmm géniem. Věřím, že pak bych ji asi i potřebovala. Aneb ve škole nás toho učí mraky, ale taky notnou kopu vynechávají. Všechno, co se nám snaží narvat do palic se povětšinou po písemce vykouří, pokud se teda žák vůbec obtěžuje naučit se to. A když ne, tak to málo, co se v hlavě v temném zákoutí schovalo, taky zmizí v okamžiku odevzdání testu, v ještě temnějším zákoutí zvaním ZAPOMĚNÍ.

Jo, je to super, perlit vědomostmi typu- Antonín Dvořák pěstoval na Hluboké holuby. Tuhle životně nutnou důležitou informaci si pamatuju už od sekundy nebo kdy jsme ho brali. Paní profesorka nám tehdy diktovala, co si máme v učebnici podtrhnout. Mělo to svou výhodu, celou hodinu jste mohli prospat. Taky jen a pouze z podtrženého byly testy. Ta drobná nevýhoda... viz holubi.
Marně přemýšlím, kdy jsem třeba tuhle informaci zužitkovala, krom zkoušení. (A této chvíle, kdy jsem napsala odstavec absolutně o ničem... už zase začínáš, mozku?! No co je, musím se ti i ráno připomenout. Neměla bys raději pročítat ten tvůj slavný Nullartikel ke Kreuzchen? MLČ!!! Ne, nebudu. Místo sezení na netu- UDĚLÁM TO VE VLAKU!!!!)
Potom tu máme matematické vzorečky, fyzikální vzorečky, chemické vzorečky a nevímjakéještě vzorečky. A ty se zapomínají ještě líp. Co se přírodovědné oblasti týče, od nějaké tercie si pamatuju Archimédův zákon. Archaického znění- těleso ponořené do kapaliny je nadlehčováno silou, která se rovná tíze kapaliny, jejíž objem je roven objemu ponořené části tělesa.
A pozor, tohle je v praxi využitelné! Když si totiž člověk napouští vanu, neměl by ji napustit po okraj, neboť těleso... No a nebo pokud byste náhodou měli ověřovat, zda je šperk opravdu zezlata a nesměli byste ho zlikvidovat. Chmm.
Co mě ale škola nenaučila? Neučila mě, jak milovat. Odpouštět. A žít. Například. Nenaučila mě, jak se rozhodnout mezi dvěma skvělými věcmi. Jak uvařit. Zkrátka, nenaučila mě praktické věci. Asi nejsem pro život zrovna dvakrát praktická, to nepopírám (jak bych taky mohla, s osmiletým gymplem a svou fantazií), ale škola vám dá miliardy zbytečných informací. Perla z dějepisu- útok na Polsko během II. světové války padl ve 4 hodiny ráno. Ne, ve 3. (Mozku? V kolik? Neřeknu, furt chceš, abych mlčel... Ježíííši, tak se nezlob... Nemusíš mi říkat Ježíši. I kdybys mi říkala bože... Panebože, kdy?! Nevím, mám mlčet...) No prostě brzy ráno. Nežertuju, pan profesor nám to nadiktoval. A u zkoušení se na to ptal. Je teda fakt, že ptákoviny si člověk zapamatuje skorem hned.
Ne, škola není k ničemu. Je důležitá. Taky si nemyslím, že by se měly zrušit humanitní obory vysokých škol, protože neprodukují žádné hodnoty. A jsem moc ráda za všechny ty zbytečnosti v mojí hlavě, které mě dost často vyděsí (v kolik..? Neřeknu.). Ale škola nám toho taky obrovské spousty nepoví. Asi proto, aby nás ve chvílích bezradnosti naučila myslet.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 King Rucola King Rucola | Web | 22. února 2012 v 6:06 | Reagovat

Velmi dobre! :-D

2 FirLy FirLy | Web | 22. února 2012 v 8:24 | Reagovat

pekný článok xD ... a dobre sa čítal ;-)

3 Ann Taylor Ann Taylor | Web | 22. února 2012 v 9:07 | Reagovat

Uvařit? A my zrovna měli ve škole vaření a dílny. Spoustu praktických věcí jsme se učili. A vlastně i při rodince. A občas při občance se něco praktického taky našlo.

4 Laura Laura | 22. února 2012 v 11:44 | Reagovat

[3]: No vidíš a my, co máme osmiletý gympl, jsme nic takového neměli ;) a samozřejmě, že ZSV má spousty praktických věcí... tohle byla nadsázka ;)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.